Barbie Mode Fantaisie 1983

Barbie Mode Fantaisie 1983

Wiecie co... strasznie nie lubię, kiedy ktoś, kto pojawił się w lalkowej społeczności niemalże wczoraj, zaczyna ze mną pyskówkę, że ja nie wiem, co posiadam, bo chwalę się klonem, który z lalką Barbie nie ma nic wspólnego... Ach tak?..

Barbie Mode Fantaisie 1983
Lalka widoczna na zdjęciu nie jest ani klonem, ani hybrydą, lecz jak najbardziej legitną Barbie. Wyprodukowana została w pierwszej połowie lat 80-ych specjalnie na rynek francuski w ramach serii Mode Fantaisie, będącej odpowiednikiem serii Fashion Play. Lalki były tanie, sprzedawane w wąskich kartonowych pudełeczkach, podobnie jak to się ma u wszystkich lalek typu Fashion Play. Spójrzcie:

Barbie Mode Fantaisie 1983 [source]

We francuskiej wersji, lalki miały dwa rodzaje malowania twarzy, i był to albo typowy SuperStar '77 (zdjęcie powyżej, lalka druga od lewej), albo właśnie taki, jak u mojej lalki, czyli SuperStar o malowaniu charakterystycznym dla Basiek produkowanych przez Congost (zdjęcie powyżej, lalki od trzeciej do szóstej). 

Niezależnie od malowania, wszystkie główki miały wejście na okrągły dysk, mimo, że osadzone zostały na ciałach posiadających sztyft. To spowodowało efekt skrócenia szyi przez zbyt niskie opadanie głowy w dół.

Barbie Mode Fantaisie 1983

Barbie Mode Fantaisie 1983

Barbie Mode Fantaisie 1983 [source]

Główki lalek o twarzy typowego SS '77 produkowane były na Filipinach, zaś te drugie w sąsiedniej dla Francji, Hiszpanii. Mają one nie tylko charakterystyczny dla Congostu malunek twarzy, ale i rodzaj wszytego włosa, który niestety odbiega jakością od używanego w tamtym czasie saranu. To tworzywo jest sztywne i bardzo płaskie w kolorze.

Barbie Mode Fantaisie 1983

Ciało lalki jest bardzo zbliżone do typowego mattelowskiego ciała z prostymi rękoma (z przełomu lat 70 i 80-ych), ale nie identyczne. Części plastikowe, czyli korpus i ręce są wykonane z gorszego jakościowo tworzywa. Z kolei gumowe, zginające się nogi są absolutnie standardowe, z kanciasto zakończonymi paluszkami u stóp. Na plecach lalki próżno szukać sygnatury Mattela, za to jest biegnący pionowo w górę pleców napis: Made in France. Wygląda na to, że lalki były składane, ubierane i pakowane we Francji - z łebków malowanych i obszywanych na Filipinach i w Hiszpanii, oraz z ciałek produkowanych na miejscu.

Barbie Mode Fantaisie 1983
Moja lalka przyjechała do mnie naga i nosi ewidentne ślady używania. No cóż, najmłodsza już nie jest, i sądzę, że swój obowiązek jako zabawki też spełniła w 100%. Uszczerbek farby na zębach spokojnie można uzupełnić, a pozostałe mankamenty (troszkę śladów dziecięcych ząbków i pęknięć gumy) da radę schować pod ubrankiem. Ano właśnie! Nie mam pojęcia co to za kreację dla niej znalazłam w swoich ciuchowych zbiorach, czy może ktoś rozpoznaje?

Barbie Mode Fantaisie 1983

Jestem bardzo ciekawa, jakie jeszcze nietypowe wersje Barbie mi się przytrafią! Niestety nie są one wcale takie łatwe do znalezienia, ale kto wie, kto wie? 

PS. Od jakiegoś czasu nie jestem w stanie odpowiedzieć na żaden Wasz komentarz na moim blogu, ani też napisać swojego na Waszych blogach, ponieważ jestem automatycznie wylogowywana z bloggera. Nie mam pojęcia co z tym zrobić, jeśli ktoś miałby pomysł, to proszę o radę!

Komentarze

  1. Lala cudna 😊 Gratuluje 😊
    Ja francuska mam tylko ta Billy Boy i tez ma taka sygnature jak ta twoja.
    Stroj moze od starej Petry? Musze sie rozgladnac.
    Co do problemow z blogerem to nie wiem dlaczego tak sie robi.
    Pozdrowienia 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ulega wątpliwości, że w poznanie historii Barbie- zwłaszcza jej nietypowych okazów jestem bardzo zaangażowana, a co za tym idzie posiadasz ogromna wiedzę. Chętnie czytam Twoje wpisy, żeby czegoś się dowiedzieć. Niezmiennie jestem zachwycona Twoja wiedzą- zawsze popieraną dokumentacja fotograficzną oraz odpowiednimi linkami. Gratuluje Ci zdobycia kolejnej ciekawiej, nietypowej lalki! Niech się spełniają Twoje marzenia! Odnośnie blogera- to jedyny pomysł, jaki przychodzi mi do głowy, to- korzystanie z komputera w czasie robienia wpisów i komentowania. Niestety- telefon wielu funkcji totalnie nie uciągnie- lub nie widzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ulega wątpliwości, że w poznanie historii Barbie- zwłaszcza jej nietypowych okazów JESTEŚ bardzo zaangażowana- tak planowałam wpisać- a komputer mnie "przejęzyczył"

      Usuń
  3. Co do lalki, to nie będę się wypowiadać, bo aż takiej wiedzy nie mam, ale bardzo cenię te wszystkie opowieści o starszych modelach! :D

    Co do komentarzy, jakiś czas temu miałam ten sam problem. Więc napiszę, co mi pomogło, może się przyda, jak nie Tobie, to może komuś innemu. Winna była przeglądarka Firefox i jej nadgorliwość po jakichś aktualizacjach. Trzeba wejść w Ustawienia, a tam w zakładkę Prywatność i Bezpieczeństwo. Musi być włączona Standardowa ochrona, nic wyżej, bo się wyłoży. Trochę niżej są opcje ciasteczek. Trzeba dodać witrynę https://blogger.com do wyjątków.
    To załatwia sprawę w Firefoxie, w innych pewnie trzeba poszukać czegoś podobnego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna ta Superstar, totalnie unikstowa. Miałam nadzieję, że ktoś z komentujących rozpozna outfit, bo mnie też ciekawi jego pochodzenie. Jest b. klimatyczny i stylowy. 😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty